16 jan Bokomslag
Omslaget är den enskilt viktigaste komponenten i en bok ur ett försäljningsperspektiv. Det spelar ingen roll hur bra boken är i övrigt – har man inte ett tilltalande omslag som väcker läslust kommer boken bli svår att sälja.
Det sägs att man har ca 2-3 sekunder på sig att övertyga den potentiella köparen, och då förstår man hur viktigt det är att omslaget ger mersmak.
I den här boken presenterar formgivaren och förläggaren Anders Nyman vikten av ett omslag och bryter ner det i lättuggade munsbitar. Han ger tips om hur du kan höja upplevelsen av omslaget du arbetar med och ger även konkreta tips om hur du lägger upp arbetet i InDesign.
Boken tar upp bandstyper, disposition av omslagsark, val av typsnitt, hur man väljer omslagsbild, hur man ”väger” ett omslag, exempel på redesign och mycket mer. Boken innehåller även en praktisk checklista.
Om du har planer att formge och producera ett bokomslag, oavsett om det är för egen del eller till någon annans bok, så är det här den kompletta guidboken för ändamålet.
Köp den idag på:
SNABBFAKTA:
Titel: Bokomslag
Författare: Anders Nyman
Förord: Tina Back, Nordlitt
Omslag: Anders Nyman
Sättning: Whip Media
Omfång: 96 sidor
ISBN: 978-91-88265-26-5
Samarbetspartners: Bulls Graphics, UDAL Design, Leoni 22, Grim Förlag